دسترسی آسان و آزاد به اطلاعات تجارت خارجی در سایت گمرک ایران

گمرک ایران با تکذیب هر گونه محدودیت در دسترسی به آمار تجارت خارجی اعلام کرد : دسترسی آسان و آزاد به اطلاعات تجارت خارجی در سایت گمرک ایران بدون محدودیت همچنان امکان پذیر است .در توضیحات گمرک آمده است : اطلاعات واردات و صادرات تمامی ردیف های تعرفه ای که برای ورود یا خروج آنها تشریفات گمرکی انجام و مجوز صادر شده به تفکیک نوع کالا ، ارزش دلاری ، ارزش ریالی ، کشور صادرکننده یا وارد کننده و گمرک ورودی یا خروجی در سایت گمرک ایران به آدرس www.irica.ir به صورت ماهیانه و سالانه موجود است . جزئیات اطلاعات تجارت خارجی کشور در سال ۹۷ نیز در قسمت انتشار بر خط و آزاد اطلاعات سایت گمرک قرار داده شده و در دسترس عموم قرار دارد .

گمرک ایران تاکید کرده است : یکی از اقدامات مهم گمرک همزمان با الکترونیکی شدن فراهم آوردن امکان دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات تجارت خارجی کشور بوده است که این موضوع از سیاستهای محوری و اصلی مسئولان گمرک بوده و با جدیت تداوم خواهد یافت .
بر این اساس در حال حاضر به کمک گمرک الکترونیک بزرگترین بانک اطلاعات تجارت خارجی کشور در گمرک تشکیل و اطلاعات قابل انتشار در سایت گمرک قرار داده می شود .

اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *